همشهری‌آنلاین: ناکامی کرواسی در ضربات پنالتی، تیم ترکیه را به عنوان دومین تیم صعودکننده به نیمه‌نهایی یورو ۲۰۰۸ راهی دیدار با آلمان کرد.

بازی ترکیه و کرواسی در ورزشگاه شهر وین سوئیس برگزار شد و در نیمه اول تیم کرواسی با ترکیب ۴، ۴، ۲ و تیم ترکیه با ترکیب ۵، ۳، ۲ در مقابل هم قرار گرفتند.

ترکیه در نیمه نخست در مالکیت توپ برتری داشت اما کرواسی موقعیت‌های خطرناک بیشتری را بر دروازه حریف آفرید و از جمله اولیچ در دقیقه ۱۹ یک موقعیت ۱۰۰ درصد گل را با زدن توپ به تیردروازه از دست داد.

در مقابل تیم ترکیه هم که ۶۴ درصد بازی در نیمه اول را در دست داشت با از دست دادن ۲ موقعیت گل نیمه نخست را به پایان برد.

در ادامه دیدار تیم کرواسی که از ابتدای این نیمه دوم، بازی تهاجمی‌تری را در دستور کار خود قرار داده بود، دومین شانس گل خود را در دقیقه ۵۲ از دست دادو تیم ترکیه بود که با هشیاری دروازه‌بان خود علاوه بر گرفتن دو شانس گلزنی از کرواسی، توانست چندین بار دروازه کرواسی را به خطر بیاندازد.


سرنا؛ دو بار ناکام در دو ضربه ایستگاهی

با این حال فرجام کار برای هر دو تیم در نیمه دوم نتیجه صفر بر صفر بود و بازی پس از ۹۰ دقیقه وقت قانونی، به وقت اضافه کشیده شد.

کرواسی و ترکیه در وقت‌های اضافی دیدار هم چندین بار بخت خود را به روی دروازه‌های حریف امتحان کردند اما این کرواسی بود که با تشدید حملات خود روی دروازه ترکیه توانست در دقیقه ۱۱۹ با استفاده از به هم ریختگی دفاع ترکیه گل خود را توسط ایوان کلاسنیچ به ثمر رساند.


گل سنتورک؛ پایان رویای یک دقیقه‌ای صعود برای کرواسی

اما خوش‌حالی کروات‌ها چندان دوام نیاورد و در دقیقه ۱۲۰ سمی سنتورک مهاجم تیم ترکیه در ناباوری گل مساوی این تیم را به ثمر رساند و بازی را به ضربات پنالتی کشید.

کرواسی اما در ضربات پنالتی خوش اقبال نیود و با از دست دادن ۳ پنالتی از صعود به نیمه نهایی رقابت‌ها بازماند.


کرواسی؛ مغموم از حذف در برابر ترکیه

ترکیه با برتری در این دیدار باید دیدار نیمه نهایی را در حالی مقابل آلمان برگزار کند که آلمان پنجشنبه شب و در ورزشگاه بازل سوئیس در یک بازی پرگل موفق به حذف تیم مدعی پرتغال از گردونه رقابت‌ها شده‌بود.[صعود آلمان به نیمه‌نهایی]


ترکیه؛ شادان از صعود به نیمه‌نهایی

بازی ترکیه و کرواسی در حالی در جریان بود که هواداران تیم‌های کرواسی و ترکیه قبل از شروع بازی با هم‌درگیر شدند. [درگیری هواداران تیم‌های کرواسی و ترکیه در وین]

آخرین بازی این دو تیم ۱۲ سال پیش در سال ۱۹۹۶ در بازی‌های جام ملت‌های اروپا با نتیجه یک بر صفر به سود تیم کرواسی تمام شده بود.

کد خبر 55573

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز